یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
۰ نفر

وسیم أبو شعبان، محافظه شهید اسماعیل هنیه بود که با وی در ترور تهران به شهادت رسید.

محافظه هنیه

به گزارش همشهری‌آنلاین، وسیم أبو شعبان، محافظه شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی فقید حماس بود که در عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. ولی ابوشعبان که بود و در چه رده‌ای در حماس مشغول به فعالیت بود. وی سال 1988 در غزه دیده به جهان گشود و در اوایل جوانی به شاخه نظامی حماس یعنی گردان‌های عزالدین القسام پیوست.

وی از دانشگاه اسلامی غزه مدرک حقوق دریافت کرد و دارای چهار فرزند یعنی سه پسر و یک دختر بود. وی از همان ابتدا ورود به حماس به قسمت حراست از شخصیت‌های این جنبش پیوست و محافظ سعید سیام، وزیر کشور دولت حماس در نوار غزه بود. بعدها به معاونت یکی از گردان‌های حماس در غزه ارتقا یافت و بعد از ریاست هنیه بر دفتر سیاسی این جنبش به خارج از غزه نقل مکان کرد.

در همین رابطه شبکه خبری تایمز اسرائیل در گزارشی نوشت او قبل از حفاظت از اسماعیل هنیه جز نیروهای نخبه گردان‌های القسام هم بوده است. آنها در سال 2014 از طریف یک تونل به درون اراضی اشغالی فلسطین نفوذ کردند و 5 نیروی اسرائیلی را در نهال اوز به هلاکت رساندند. وسیم ابو شعبان یکی از اعضای گروهی بود که در جریان جنگ غزه در آن سال، موسوم به عملیات لبه حفاظتی که منجر به جنگ اسرائیل و حماس شد، در میدان نبرد با تل آویو حضور داشته است و رشادت‌های زیادی صورت داد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس 10 مرداد و بعد از شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران در محل اقامت خود به دست رژیم صهیونیستی همراه با محافظ خود به شهادت رسید.

کد خبر 871420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • NO ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    1 0
    یعنی هنیـــه فقط با یک محافظ به تهران آمد ؟